vineri, 4 iulie 2008

BRAT face publice primele rezultate SATI


Prima livrare a datelor de audienţă SATI oferă informaţii despre 150 de site-uri, privind informaţii complete despre traficul, audienţa şi profilele socio-demografice ale utilizatorilor de site-uri din România, pentru perioada octombrie 2007- februarie 2008.

BRAT a lansat azi, 1 iulie 2008, primele rezultate ale Studiului de Audienţă şi Trafic Internet (SATI). Datele prezentate astăzi idustriei de publicitate din România se referă la audienţa şi profilele socio-demografice ale celor 150 de site-uri măsurate în studiu.

"Prin livrarea acestor rezultate, site-urile vor beneficia de rezultate comparabile cu cele ale celorlalte media: număr de persoane ce au accestat site-ul, în medie pe săptămână, şi profilul socio-demografic al acestora. Site-urile web vor trece astfel, de la un sistem de măsurare exclusiv tehnic, în care se măsoară "calculatoarele/browserele" de pe care este accesat un site, către un sistem de măsurare în care persoana, vizitatorul site-ului este în centrul atenţiei", spune Arina Ureche, Director General BRAT.

Astfel, pe primul loc în studiul SATI, în ceea ce priveşte numărul de vizitatori, se află site-ul softpedia.ro cu 502.000 de vizitatori în medie pe săptămână, dintre care 327.000 (65%) sunt numai bărbaţi, iar restul de 167.000(35%) este constituit din femei. Dintre aceştia 207.000(41%) de vizitatori au vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani, 139.000(28%) au vârsta între 25 şi 34 de ani, 87000(17%) au între 35 şi 44 de ani, 56000(11%) au între 45 şi 54 de ani şi un procent de 3%, care înseamnă 13.000 de vizitatori au vârsta cuprinsă între 55 şi 56 de ani.

Pe locurile următoare se află portalul neogen.ro cu 486.000 de vizitatori în medie pe săptămână, ejobs.ro (319.000), acasa.ro (309.000), clubafaceri.ro(302.000), realitatea.net (257.000), prosport.ro (230.000), roportal.ro (224.000), libertatea.ro(220.000) şi sport.ro (219.000).

Începând cu 2007, BRAT realizează Studiul de Audienţă şi Trafic Internet, ale cărui date de trafic sunt utilizate de peste 240 de site-uri web şi 29 agenţii, regii şi clienţi de publicitate. Potrivit reprezentanţilor BRAT, odată cu realizarea acestui studiu, mediul online românesc devine transparent şi câştigă credibilitate, creându-se astfel, premisele investiţiilor în această zonă.

Extra Info:
Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) este o structură asociativă constituită în scopul verificării independente şi obiective a cifrelor de difuzare a diverselor produse media. În cei 10 ani de existenţă, BRAT a devenit reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă în ceea ce priveşte auditul tirajelor şi rezultatele de audienţă ale publicaţiilor membre. În prezent, asociaţia reuneşte 200 de editori de presă scrisă şi site-uri web şi 43 de agenţii, regii şi clienţi de publicitate.

Sursa: IAA

Niciun comentariu: